Mais startinud Nutituuril osales üle 700 inimese, neist pikema nutiseadmete kasutamise koolituse läbis üle 200 osaleja. Kokku peatus Microsofti, Swedbanki ja Vaata Maailma sihtasutuse korraldamisel toimunud Nutituur 67s eri paigas. Eriti oodatud olid inimesed, kes nutitelefoni või tahvelarvutit vähe kasutavad või üldse ei kasuta.

[caption id="attachment_3037" align="aligncenter" width="605"]Nutituuri avaüritus Tallinna keskraamatukogus Nutituuri avaüritus Tallinna keskraamatukogus[/caption]

Vaata Maailma sihtasutuse juhataja Kristi Kivilo sõnul on nutituuri tagasiside järgi nutioskuste õpetamine väga vajalik. “Otsime omalt poolt otsime võimalusi, et sarnaste nutikirjaoskuse koolituste ja nõustamistega jätkata suuremas mahus”, lisas Kivilo.

Kõige noorem osaleja oli 18-aastane ning kõige vanem 85-aastane. Osalenute kesmine vanus oli 55-63 eluaastat ning huvi nutituuri vastu oli kõrgem naiste seas. Koolituste tagasiside järgi plaanib enamik pärast koolitust nutiseadet senisest enam kasutama hakata. Teemadest pidasid osalenud kõige huvitamaks äppide maailma. Koolitustel tutvustati äppe alates ilmateate vaatamisest kuni panagtoimingute ja Skype’i videokõnede tegemiseni. Nutikoolitustel oli populaarne ka nutiseadmetega fotode tegemine ning fotode saatmine. Nõustamisel aitasid nutinõustajad paljudel inimestel nutiseadmele ekraanilukku peale panna ning tutvustasid äppe.

[caption id="attachment_3042" align="aligncenter" width="640"]Nutituur Swedbanki kontoris Nutinõustamine Swedbanki kontoris[/caption]

Microsofti Balti regiooni juhi Rain Laane sõnul näitab suur huvi Nutituuri vastu seda, et ka nutiseadmetega vähe kokku puutunud või vanemas eas inimestel on tegelikult suur soov digitaalühiskonna hüvedest ja võimalustest rohkem osa saada. „Mul on hea meel näha inimeste siirast huvi õppimise vastu, eesmärgiga parandada oma digitaalseid oskusi, mis kokkuvõttes muudavad meist igaühe elu lihtsamaks ning võimaldavad olla paremini kursis ümbritseva maailmaga,“ ütles Laane.

Swedbanki klienditeenuste juhi Ulla Ilissoni sõnul on Swebank aastaid hea seisnud finantskirjaoskuse parandamise eest ning digitaalse kirjaoskuse arendamise toetamine on seega igati loogiline samm. „Täna eelistavad kliendid üha rohkem suhelda pangaga mööda elektroonilisi kanaleid ja meie ülesanne on aidata kliente sel teel. Swedbankil on ligi 100 000 klienti, kes igapäevaselt ajavad oma finantsasju mobiilipangas ning näeme, et meie rakenduse populaarsus tõuseb üha enam ka seeniorklientide hulgas. Seetõttu toetamegi Nutituuri, sest peame väga oluliseks, et just vanemad inimesed saaksid hakkama kiiresti arenevas tehnoloogilises keskkonnas. Nutituur tõestas, et huvi taoliste koolituste ja nõustamiste vastu on väga suur ning vajalik,“ märkis Ilisson.

Nutituuri koolitused toimusid kõikides maakonnakeskustes ning sinna jõudsid peamiselt inimesed, kellel oli juba nutiseade olemas, kuid kes soovisid kasutamisest rohkem teada saada. Nutinõustamisel Swedbanki pangakontorites ja pangabussis oli ka palju inimesi, kellel nutiseadmetega kokkupuude puudus. Kõige suurem huvi oli Tallinnas, Pärnus ja Tartus. Kõige vähem oli huvilisi Ida-Virumaal ja Saaremaal, Läänemaal. Huvi tundus väiksem paikades, kus hiljuti avaldatud nutiturvalisuse uuringu järgi oli ka madalam teadlikkus nutiturvalisusest.

Nutituuri korraldajasid Microsoft, Swedbank ja Vaata Maailma Sihtasutus. Koolitajad ja nõustajad on firmadest IT Koolitus ja SalesForce. Täname kõiki koostööpartnereid, kes aitasid ruumide leidmisega. Nutiseadmetega varustasid koolitajaid ning nõustajaid Microsoft Eesti ja Sony Mobile Estonia.

[caption id="attachment_3048" align="aligncenter" width="605"]Nutituur_20150518_Tln raamatukogu_DSC_0147 Nutiuuri nutiseadmed ja materjalid[/caption]

Vene keeles: RU-Смарт-тур-Пресс-релиз

Lisainfo:
Rica Williams
6027372